Każdy z pojazdów ma mieć długość od 24 do 26 metrów, w pełni niskopodłogową konstrukcję oraz dostosowanie do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Dwa z siedmiu zamówionych tramwajów będą wykorzystywane do celów szkoleniowych.
Wykonawca, który wygra przetarg, będzie miał 24 miesiące na dostarczenie pojazdów, licząc od dnia podpisania umowy. Poza samymi tramwajami, MZK oczekuje również:
- kompletnej dokumentacji technicznej,
- oprogramowania i licencji,
- części zamiennych oraz narzędzi serwisowych,
- specjalistycznego wyposażenia,
- przeszkolenia pracowników MZK.
To jednak nie wszystko. MZK zastrzegło sobie możliwość skorzystania z tzw. opcji zakupu do 9 dodatkowych tramwajów na tych samych warunkach. Decyzję o rozszerzeniu zamówienia będzie można podjąć aż do końca 2029 roku. Jeśli opcja zostanie w pełni wykorzystana, flota Gorzowa wzbogaci się łącznie o 16 nowoczesnych pojazdów.
Przed gorzowskim sądem zapadł wyrok w jednej z najbardziej wstrząsających spraw ostatnich lat. Sędzia Arleta Wawrzynkiewicz orzekła karę dożywotniego pozbawienia wolności dla 20-letniego Macieja S., natomiast 18-letni Wiktor S. spędzi w więzieniu 20 lat. Obaj mężczyźni zostali uznani za winnych dokonania trzech zabójstw i usiłowania czwartego.
Oferty w przetargu mogą składać firmy z doświadczeniem w produkcji tramwajów. Termin mija 16 maja 2025 r. o godzinie 9:00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o 9:30.
Zakup tramwajów ma być współfinansowany z funduszy unijnych w ramach programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027. MZK zastrzega jednak, że jeżeli nie uda się uzyskać wsparcia finansowego, przetarg może zostać unieważniony.
Zgodnie z przepisami unijnymi, co najmniej 50% komponentów użytych do produkcji tramwajów musi pochodzić z krajów Unii Europejskiej lub objętych umowami o równym traktowaniu. Oferty, które nie spełnią tego warunku, będą odrzucane.
Dla mieszkańców oznacza to, że już za kilka lat po gorzowskich torach mogą jeździć nowe, ciche, komfortowe i w pełni dostępne tramwaje, które sukcesywnie zastąpią najstarsze egzemplarze taboru.
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze