Ograniczenia obsługi spowodowane są wdrażaniem nowych rozwiązań technicznych w całym kraju, umożliwiających świadczenie nowych e-usług związanych z wnioskowaniem o dowód osobisty.
Pojawią się 3 nowe rozwiązania:
1) Możliwość elektronicznego złożenia wniosku przez każdego obywatela bez względu na wiek, z zastrzeżeniem, że obywatel, który ukończył 12 r.ż. będzie zobowiązany w terminie do 30 dni od złożenia wniosku zgłosić się do urzędu, do którego skierował wniosek, w celu złożenia odwzorowania podpisu własnoręcznego oraz odcisków palców. Podpis będzie składany elektronicznie za pomocą urządzenia umożliwiającego złożenie i odwzorowanie podpisu własnoręcznego - Signature Pad, natomiast odciski palców będą składane za pomocą już wykorzystywanych przez urzędy skanerów linii papilarnych. Jeżeli obywatel nie pojawi się w urzędzie w ww. terminie, wniosek będzie automatycznie pozostawiony bez rozpoznania przez system obsługujący wydawanie dowodów osobistych (RDO). Ważne: fotografia załączona do wniosku musi spełniać wymagania określone w ustawie o dowodach osobistych.
2) Wniosek o wydanie dowodu osobistego będzie składany w urzędzie na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, wypełniany przez organ gminy na podstawie danych podanych przez wnioskodawcę i danych pobranych z rejestru PESEL. Wnioskodawca podpisze wniosek za pomocą urządzenia umożliwiającego złożenie i odwzorowanie podpisu własnoręcznego - Signature Pad. Papierowa postać wniosku, czyli wydruk z RDO, będzie możliwa tylko w przypadku awarii sprzętu do składania podpisu elektronicznego.
3) Potwierdzenie odbioru dowodu będzie w postaci elektronicznej - złożenie podpisu na formularzu odbioru dowodu osobistego będzie za pomocą urządzenia umożliwiającego złożenie i odwzorowanie podpisu własnoręcznego - Signature Pad. Papierowa postać potwierdzenia, czyli wydruk z RDO, będzie możliwy tylko w przypadku awarii sprzętu do składania podpisu elektronicznego.
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze