Nowe rozwiązania komunikacyjne, efektywne i bezpieczne skomunikowanie ze sobą dwóch największych osiedli Górczyn i Piaski, możliwość odciążenia trasy średnicowej oraz szybsze połączenie kierunku Gdańsk-Gdynia z węzłem S3, a także terenami inwestycyjnymi – to zyska Gorzów dzięki budowie północnej obwodnicy miasta.
Nie byłoby tej inwestycji, gdyby nie apolityczna zgoda w Radzie Miasta. Jeden wspólny głos nas wszystkich daje ogromne możliwości i szansę dla rozwoju Gorzowa. Przed nami bardzo duże wyzwanie, dotyczy ono zarówno pracowników Urzędu Miasta, jak i spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie. Mam nadzieję, że inwestycja będzie realizowana sprawnie i spotka się również z uznaniem mieszkańców - mówił podczas uroczystego podpisania umowy z wykonawcą prezydent Jacek Wójcicki.
Budowa Północnej Obwodnicy Gorzowa w przyszłości zmieni miasto. To będą dobre zmiany, które dadzą nowe rozwiązania komunikacyjne. Te z kolei przełożą się na poprawię jakości życia, rozwój technologii oraz powstanie kolejnych miejsc pracy. Podpisanie umowy na budowę Północnej Obwodnicy Gorzowa jest wydarzeniem szczególnym i ważnym. Cieszę się, że Gorzów starał się, by ten proces inwestycyjny mógł ruszyć – dodała Elżbieta Rafalska, poseł Parlamentu Europejskiego.
Pierwszy etap prac będzie polegał na budowie niemal półkilometrowego odcinka drogi, od ronda Barlineckiego/ul. kard. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego.
Nowy odcinek drogi o dwóch jezdniach, z których każda będzie dwupasmowa, zostanie włączony w istniejące rondo przy ul. S. Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim do skrzyżowania z ul. K. Wielkiego, gdzie zaplanowano budowę nowego ronda – wyliczał Dariusz Mleczak, prezes spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie.
W ramach I etapu zaplanowano m.in.:
– rozbudowę/przebudowę skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska (zadanie związane z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo),
– budowę skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,
– budowę przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 77,5 m,
– rozbudowę/przebudowę odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,
– przebudowę ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego;
– budowę zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,
– budowę zatok postojowych dla pojazdów osobowych,
– budowę zjazdów z dróg publicznych,
– budowę i przebudowę ścieżek rowerowych,
– budowę i przebudowę chodników,
– budowę skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,
– budowę systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki)
– budowę zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,
– budowę oświetlenia drogowego,
Wykonawca na prace projektowe wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej ma 13 miesięcy od przekazania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Zatem rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w listopadzie 2024 roku.
Inwestycja będzie kosztowała niemal 27 mln złotych. Posiada wstępną promesę w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych na kwotę 35 mln złotych, z czego promesa inwestycyjna po podpisaniu umowy z wykonawcą, opiewa obecnie na kwotę niemal 26 mln złotych.
Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo:
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze