Na początku 2020 roku rozpoczęła się rozbudowa drogi krajowej nr 22. Termin zakończenia prac został już kilkukrotnie przesunięty. Urzędnicy liczą na to, że prace zakończą się pod koniec marca, jednak oficjalna data nie jest znana. W ramach tej inwestycji torowisko przedłużone zostało o kilometr.
Tramwaje po zakończeniu prac zajeżdżać będą do skrzyżowania ulicy Walczaka z Fieldorfa-Nila, czyli w okolicę siedziby straży pożarnej. Co ważne, nie będzie w tym miejscu pętli, tylko tzw. krańcówka. 15 lutego odbyła się trzecia jazda próbna. Pierwsze testy jazdy, po nowym torowisku miały miejsce pod koniec września 2022 roku.
🔴 „Prywatny bal" gorzowianki hitem Internetu!
Testy są robione po to, żeby sprawdzić działanie sygnalizacji świetlnej, która tutaj się znajduje, sprawdzić działanie zwrotnic, napędów zwrotnic oraz sterowania zwrotnicami przez same tramwaje. Przejazd po oddaniu trasy do użytku będzie zajmować od 4 do 5 minut. Od tego miejsca, którego obecnie tramwaje kończą trasę, czyli na ulicy Dowgielewiczowej. Nie będzie typowej pętli, tylko będzie krańcówka, czyli będzie to miejsce, gdzie będą mogły zawracać tramwaje dwukierunkowe. Jeszcze nie wiadomo, kiedy dokładnie trasa zostanie oddana do użytku - wyjaśnił Marcin Pejski rzecznik MZK Gorzów.
Zobacz wideo z jazdy!
Wideo: Marta Czernicka
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze