Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 września 2024 03:29
Reklama

Plastikowy nagrobek - ekologia czy profanacja?

Na kilku z dużych internetowych platformach sprzedażowych pojawił się produkt, obok którego, nie można przejść obojętnie - chodzi o plastikowe nagrobki. I choć w pierwszym momencie na myśl przychodzi słowo profanacja, to po głębszym zastanowieniu można stwierdzić, że może to być produkt przyszłości.
Plastikowy nagrobek - ekologia czy profanacja?

Źródło: Shopee

Wiele osób w podeszłym wieku lub zmagających się z nieuleczalną chorobą, już za życia myśli o tym gdzie znajdzie się ich grób i jak będzie wyglądał. Oferta usług kamieniarskich i pogrzebowych jest bardzo szeroka. Już za życia możemy wybrać miejsce spoczynku i rodzaj kamienia, z którego wykonany będzie nasz nagrobek. Z propozycji możemy wyłonić: granit marmur lub piaskowiec. To tworzywa, które kojarzą się z wiecznym upamiętnieniem miejsca naszego spoczynku. Chcemy, aby ulokowanie naszego grobu było dostojne i trwałe. Jako społeczeństwo mamy też restrykcyjne podejście do pochówku i obrzędów związanych z ostatnim pożegnaniem zmarłego. 

🔴 Święty Mikołaj odwiedził dzieci w gorzowskim szpitalu [foto]

Rynek i ekonomia rządzą się jednak swoimi prawami. Ostatnio na stronach internetowych dużych koncernów sprzedażowych, pojawiły się oferty dla osób które chciałyby zaoszczędzić na pogrzebie. Internetowe sklepy oferują kupującym plastikowe groby. Można wybrać kolor rozmiar i zdobienia. Cena produktów jest nieporównywalnie niska do ceny grobów wykonanych z kamienia. Waha się od 700 do około 3 tys. zł. 

🔴 Kasia Kowalska wystąpi w Gorzowie

Czy jest to profanacja czy może pójście w ekologiczną stronę? Zamiast sprowadzać drogie kamienie z Afryki czy Azji, może lepszym wyjściem byłoby przetworzenie plastiku? Może jest to ujma dla ostatniego miejsca spoczynku i deprecjonowanie odejścia bliskiej osoby? Reasumując. Obecnie sytuacja jawi się jako dziwna, ale może jest to krok ku przyszłości? Zobaczymy. 

Dziękujemy, że jesteś z nami!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama