Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 21 kwietnia 2025 02:53
Reklama

Nowe ścieżki rowerowe i trasy dla pieszych w Gorzowie – 3 miliony złotych na rozwój infrastruktury

Gorzów Wielkopolski zainwestuje w rozwój infrastruktury pieszo-rowerowej. Dzięki wsparciu z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych do budżetu miasta trafi 3 miliony złotych, co stanowi 85 procent wartości całej inwestycji. Oznacza to, że zdecydowana większość kosztów zostanie pokryta z dofinansowania, a mieszkańcy skorzystają na nowoczesnych trasach dla pieszych i rowerzystów.
Nowe ścieżki rowerowe i trasy dla pieszych w Gorzowie – 3 miliony złotych na rozwój infrastruktury

Nowe ścieżki powstaną w strategicznych punktach miasta, poprawiając komfort i bezpieczeństwo użytkowników. Gdzie powstaną nowe ścieżki rowerowe i trasy piesze?

Inwestycja obejmie trzy kluczowe lokalizacje w Gorzowie:

  • Ulica Myśliborska – od ronda Szczecińskiego do ulic Sportowej, Marcinkowskiego i Konstytucji 3 Maja (1419 m)
  • Ulica Jagiełły – w kierunku Ronda Zgody, przez skrzyżowanie z ulicami Hawelańską i Dzieci Wrzesińskich (430 m)
  • Ulica Kostrzyńska – od węzła S3 do granicy miasta (700 m)

Nowe trasy nie tylko ułatwią codzienne poruszanie się rowerzystom i pieszym, ale także poprawią bezpieczeństwo i połączą istniejące ciągi komunikacyjne w mieście.

Od kilku tygodni środowisko piłkarskie w Gorzowie dyskutuje o możliwym połączeniu Warty i Stilonu. Pomysł ten spotkał się ze stanowczym sprzeciwem kibiców Stilonu, którzy nie chcą fuzji. Głośno sprzeciwił się jej także Jerzy Synowiec. Prezes Stilonu, Piotr Książek, uspokoił i  zapewnił, że żadnego połączenia nie będzie.

Rozwój tras rowerowych w regionie – kolejne inwestycje na horyzoncie

Nowe ścieżki rowerowe w Gorzowie to część większego trendu inwestycyjnego w regionie. W ostatnich latach na podobne rozwiązania zdecydowały się m.in. Drezdenko i Skwierzyna. Obecnie trwają rozmowy na temat kolejnych tras rowerowych, które mogą powstać w Santoku.

– Mamy spotkanie z projektantem i będziemy szukali dofinansowania, żeby połączyć gminy. Nowa droga rowerowa miałaby powstać na nieczynnym nasypie, który zaczyna się w Starym Polichnie, za skrzyżowaniem Drogi Wojewódzkiej 158 z Drogą Wojewódzką 159 – mówi Józef Ludniewski, wójt Gminy Santok, w rozmowie z Radiem Gorzów.

Planowane inwestycje mogą znacząco poprawić dostępność tras rowerowych, łącząc Gorzów z okolicznymi miejscowościami i tworząc spójny system komunikacyjny dla rowerzystów.

Rozwój infrastruktury pieszo-rowerowej w Gorzowie staje się faktem. Dzięki dofinansowaniu powstaną nowe ścieżki w kluczowych punktach miasta, co wpłynie na poprawę komfortu mieszkańców i zachęci do aktywnego spędzania czasu. Ponadto, planowane inwestycje w regionie mogą sprawić, że Gorzów stanie się jeszcze bardziej przyjaznym miejscem dla rowerzystów.

Dziękujemy, że jesteś z nami!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama