Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 13 marca 2025 22:08
Reklama

Dostałeś telefon z banku? Uważaj, możesz stracić pieniądze!

Oszustwa telefoniczne stają się coraz bardziej powszechne, a ich ofiarami padają zarówno seniorzy, jak i młodsi mieszkańcy. Tym razem niepokojący incydent zgłosiła jedna z mieszkanek Gorzowa Wielkopolskiego, która otrzymała podejrzany telefon.
Dostałeś telefon z banku? Uważaj, możesz stracić pieniądze!

Kobieta, która postanowiła ostrzec innych, relacjonuje swoją historię:

„W piątek około godziny 10:30 zadzwonił mój telefon. Na wyświetlaczu nie było podanego numeru, tylko napis ‘Bank’. Na początku pomyślałam, że to kolejna oferta kredytu, ale ostatecznie odebrałam. Usłyszałam głos mężczyzny mówiącego łamaną polszczyzną. Twierdził, że jest pracownikiem banku i ktoś właśnie wybrał z mojego konta 3000 zł. Dodał, że transakcję można natychmiast cofnąć, jeśli wejdę na stronę banku i się zaloguję.

Przyznaję, spanikowałam. Ale zaraz przypomniałam sobie, że na koncie miałam tylko 1000 zł, bo właśnie zapłaciłam za wakacje. Wtedy zrozumiałam, że to próba oszustwa. Natychmiast się rozłączyłam i poszłam do placówki banku, gdzie pracownica potwierdziła moje przypuszczenia. Uważajcie na siebie!” – przestrzega mieszkanka Gorzowa.

Burza wokół planów ewentualnego poszerzenia granic administracyjnych Gorzowa. Podgorzowskie gminy Deszczno, Kłodawa i Santok mówią stanowcze „NIE” pomysłowi włączenia ich terenów do miasta. Stanowisko w tej sprawie przyjęła już rada gminy w Kłodawie oraz Santoku. Samorządowcy wspólnie podkreślają, że decyzje decyzje dotyczące granic powinny być podejmowane po konsultacjach z mieszkańcami, a nie bez ich wiedzy.

Przestępcy podszywający się pod pracowników banków coraz częściej wykorzystują technologię do fałszowania numerów telefonów i nazw nadawców. Dzięki temu na ekranach telefonów pojawia się informacja, która wygląda wiarygodnie, np. „Bank” czy „Infolinia”.

Ich celem jest przekonanie ofiary do podania danych do logowania, kodów SMS lub instalacji złośliwego oprogramowania. W ten sposób mogą wyczyścić konto ofiary w kilka minut.

Jak nie dać się oszukać? Oto 5 zasad bezpieczeństwa!

  1. Nigdy nie podawaj loginów, haseł ani kodów SMS przez telefon. Prawdziwy bank nigdy o to nie poprosi.
  2. Nie klikaj w linki przesyłane SMS-em lub e-mailem. Mogą prowadzić do fałszywych stron.
  3. Sprawdzaj numer dzwoniącego. Jeśli masz wątpliwości, rozłącz się i samodzielnie skontaktuj z bankiem.
  4. Nie działaj pod presją czasu. Oszuści próbują wywołać panikę, byś nie myślał racjonalnie.
  5. Zgłoś próbę oszustwa na policję. Im więcej zgłoszeń, tym większa szansa na zatrzymanie przestępców.

Jeśli odbierzesz telefon z informacją o podejrzanej transakcji – nie panikuj! Najlepiej zakończ rozmowę i samodzielnie skontaktuj się z bankiem. Nie daj się oszukać!

Dziękujemy, że jesteś z nami!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama