Marta Petelska-Brodzińska jest z wykształcenia prawnikiem, wieloletnim pracownikiem Miejskiego Biura Rzecznika Konsumentów, posiada bogate doświadczenie w pracy na rzecz ochrony praw konsumentów.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się przy ulicy Łokietka 22, telefon do biura 95 735 57 47, e-mail: [email protected]. Biuro udziela informacji i porad prawnych mieszkańcom Gorzowa Wielkopolskiego w godzinach pracy Urzędu Miasta (codziennie od godziny 8.00, w poniedziałki, środy i czwartki do 15.30, we wtorki do 16.30, a w piątki do 14.30).
Pracownicy Biura udzielają bezpłatnych porad w sprawach konsumenckich (dotyczących zawierania i wykonywania umów pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą) oraz przyjmują wnioski z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów.
Porady prawne - bez konieczności wcześniejszego umawiania się - są również świadczone telefonicznie w sprawach prostych, niewymagających analizy dokumentacji. Rzecznik Konsumentów nie ma uprawnień kontrolnych, nie orzeka w sprawach, nie wydaje nakazów ani zakazów, nie nakłada kar.
W sprawach, w których rzecznik dostrzega naruszenie interesu konsumenta, a przy tym szansę na polubowne rozstrzygnięcie sporu albo widzi potrzebę wyjaśnienia okoliczności faktycznych – występuje do przedsiębiorców. W sprawach, w których w ocenie rzecznika naruszony został interes konsumenta, ale strony przedstawiają zupełnie odmienny stan faktyczny albo kiedy polubowne zakończenie sporu okazuje się niemożliwe – rzecznik może udzielić pomocy w dochodzeniu roszczeń przed sądem.
Napisz komentarz
Komentarze