Projekt, którego koszt oszacowano na 13 milionów złotych, przewiduje udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności oraz bezpośrednie połączenie z peronami dworca kolejowego i przejściem podziemnym.
Nowa kładka będzie opierać się na specjalnych podporach przytwierdzonych do przeprawy kolejowej oraz na niezależnych filarach. W ramach projektu pojawią się pochylnie, ułatwiające dostęp dla osób z niepełnosprawnościami, oraz wygodne dojścia do dworca.
Koszt budowy pokryje PKP PLK, a miasto Gorzów zobowiąże się do utrzymywania nowej infrastruktury po jej oddaniu do użytku. Zakończenie budowy kładki planowane jest na połowę 2027 roku, czyli dwa lata wcześniej, niż zakładał Program Kolej Plus.
Wiceprezydent Gorzowa, Izabela Piotrowicz, podkreśla znaczenie inwestycji: „To kluczowy projekt, który poprawi dostępność komunikacyjną w mieście i będzie wygodnym rozwiązaniem dla pieszych oraz rowerzystów”.
Więcej informacji w serwisie Telewizji Gorzów dziś o godzinie 17:40.
Napisz komentarz
Komentarze