Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 02:40
Reklama

Przyszła kolej na rozmowy o rozwoju transportu

Poprawa dostępności komunikacji kolejowej w Gorzowie to zadanie, którego rozwiązanie wymaga współpracy wielu instytucji, osób i organizacji. Wymaga też czasu, bo zaniedbania są kilkudziesięcioletnie. Taki cel, jak elektryfikacja połączeń to zadanie strategiczne, wymagające decyzji na szczeblu rządowym. Ale są cele, których realizacja pozwoli na poprawę dostępności kolejowej Gorzowa w znacznie krótszym terminie. Pracują nad tym władze miasta, współpracując ze specjalistami i innymi samorządami.
Przyszła kolej na rozmowy o rozwoju transportu

Autor: Marta Czernicka

Aktualnie władze miasta i pracownicy urzędu koncentrują się na kilku ważnych projektach. Trzy pierwsze są stricte kolejowe,  

Pierwszy dotyczy przebudowy linii kolejowej 273 i rozpoczętego przez PKP studium wykonalności dla odcinka Rzepin – Szczecin Podjuchy, dla którego prezydent Gorzowa zgłosił propozycję zaprojektowania i wybudowania nowych torów stacyjnych, tzw. łącznicy. 

🔴 Prowadził audi mając ponad 1,5 promila alkoholu we krwi [wideo]

Drugi projekt dotyczy poprawy dostępności kolejowej Gorzowa i Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego jest uruchomienie linii komunikacyjnej Gorzów – Międzychód – Poznań, która prowadziłaby do gorzowskiej strefy przemysłowej. Ten projekt pozwoliłby również na odbudowę kładki pieszej na moście kolejowym w Gorzowie oraz budowę przystanku kolejowego Gorzów Wielkopolski Zachód na wysokości Placu Słonecznego. 

Trzeci projekt to Magistrala Zachodnia, czyli utworzenie nowej linii komunikacyjnej na bazie istniejących linii kolejowych i stworzeniu dwóch krótkich odcinków. Pozwoliłoby to na możliwość obsługi 60 % lubuskiej populacji przez jedną linię komunikacyjną Gorzów – Skwierzyna – Międzyrzecz – Świebodzin – Sulechów – Zielona Góra – Nowa Sól/Żagań/Żary. 

🔴 Tego jeszcze nie było. Triathlon zawita do Kłodawy

Władze miasta pracują też nad innym projektem dotyczącym transportu publicznego przyszłości – koncepcją tramwaju dwusystemowego. Jest to pojazd szynowy mający właściwości pojazdu kolejowego i tramwaju.

Gorzów, podobnie jak inne miasta, przygotowuje się do wprowadzenia programu oszczędnościowego, który pozwoli na zmniejszenie kosztów utrzymania ważnej dla funkcjonowania miasta infrastruktury. Na niektórych z gorzowskich ulic nastąpi próbne wyłączanie latarni, w godzinach nocnych. Takim działaniem magistrat będzie upatrywał zmniejszenia kosztów za energię elektryczną.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama