Aktualnie władze miasta i pracownicy urzędu koncentrują się na kilku ważnych projektach. Trzy pierwsze są stricte kolejowe,
Pierwszy dotyczy przebudowy linii kolejowej 273 i rozpoczętego przez PKP studium wykonalności dla odcinka Rzepin – Szczecin Podjuchy, dla którego prezydent Gorzowa zgłosił propozycję zaprojektowania i wybudowania nowych torów stacyjnych, tzw. łącznicy.
🔴 Prowadził audi mając ponad 1,5 promila alkoholu we krwi [wideo]
Drugi projekt dotyczy poprawy dostępności kolejowej Gorzowa i Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego jest uruchomienie linii komunikacyjnej Gorzów – Międzychód – Poznań, która prowadziłaby do gorzowskiej strefy przemysłowej. Ten projekt pozwoliłby również na odbudowę kładki pieszej na moście kolejowym w Gorzowie oraz budowę przystanku kolejowego Gorzów Wielkopolski Zachód na wysokości Placu Słonecznego.
Trzeci projekt to Magistrala Zachodnia, czyli utworzenie nowej linii komunikacyjnej na bazie istniejących linii kolejowych i stworzeniu dwóch krótkich odcinków. Pozwoliłoby to na możliwość obsługi 60 % lubuskiej populacji przez jedną linię komunikacyjną Gorzów – Skwierzyna – Międzyrzecz – Świebodzin – Sulechów – Zielona Góra – Nowa Sól/Żagań/Żary.
🔴 Tego jeszcze nie było. Triathlon zawita do Kłodawy
Władze miasta pracują też nad innym projektem dotyczącym transportu publicznego przyszłości – koncepcją tramwaju dwusystemowego. Jest to pojazd szynowy mający właściwości pojazdu kolejowego i tramwaju.
Gorzów, podobnie jak inne miasta, przygotowuje się do wprowadzenia programu oszczędnościowego, który pozwoli na zmniejszenie kosztów utrzymania ważnej dla funkcjonowania miasta infrastruktury. Na niektórych z gorzowskich ulic nastąpi próbne wyłączanie latarni, w godzinach nocnych. Takim działaniem magistrat będzie upatrywał zmniejszenia kosztów za energię elektryczną.
Napisz komentarz
Komentarze