Spowoduje to wyłączenie z ruchu wybranych fragmentów drogi. W celu zminimalizowania utrudnień oraz chcąc zachować możliwość obsługi Śródmieścia przez MZK, prace zostały podzielony na pięć etapów.
Roboty będą realizowane na ul. Kosynierów Gdyńskich, od skrzyżowania z ulicami Słowiańską i Roosevelta do ronda Kosynierów Gdyńskich. Prace prowadzone będą etapami przy zamknięciu całej szerokości ulicy. Dla kierowców zostaną wyznaczone objazdy (zgodnie z załączonymi mapami).
Harmonogram (etapów):
• Etap 1 - 23.04 odcinek od skrzyżowania z ul. Roosevelta/Żwirową/Słowiańską do skrzyżowania z ul. Mickiewicza;
• Etap 2 - 24.04 odcinek od skrzyżowania z ul. Jagiellończyka do ul. Borowskiego (z zamknięciem na czas prac skrzyżowania z ul. Matejki);
• Etap 3 - 25.04 odcinek od skrzyżowania z ul. Borowskiego do ronda Kosynierów Gd.;
• Etap 4 - 27-28.04 (weekend) Rondo Kosynierów Gd.;
• Etap 5 – od 29.04 (poniedziałek) - dopuszczenie do ruchu ronda Kosynierów Gdyńskich i ul. Kosynierów Gdyńskich (ruch dwukierunkowy od Jagiellończyka do ronda Kosynierów Gdyńskich);
• Daty rozpoczęcia i czas prowadzenia prac, w danym etapie, są uzależnione od warunków atmosferycznych.
Zobacz też:
Główne założenia etapów:
ETAP 1 (23.04.2024 r.)
• na odcinku od skrzyżowania Roosevelta/Słowiańska do skrzyżowania z ul. Mickiewicza ruch kołowy będzie wyłączony całkowicie;
• stara jezdnia ul. Słowiańskiej funkcjonować będzie jako ślepa i wprowadzony zostanie tam ruch dwukierunkowy z wjazdem od ul. Słowiańskiej głównej;
• otwarte zostanie skrzyżowanie z ul. Mickiewicza i Mościckiego bez możliwości skrętu w Kosynierów Gd. (przejazd tylko między Mickiewicza a Mościckiego);
• na odcinku ul. Kosynierów Gd. od ronda Kosynierów Gd. do skrzyżowania z ul. Borowskiego obowiązywać będzie ruch jednokierunkowy;
• objazdy zamkniętego odcinka do ul. Roosevelta i Żwirowej zrealizowane zostaną przez ul. Mickiewicza i Mieszka I;
• objazd do ul. Matejki i Kosynierów Gd. realizowany będzie przez ul. Mieszka I – Borowskiego – Kosynierów Gd.;
• etap nie wymaga zmian w funkcjonowaniu MZK.
ETAP 2 (24.04.2024 r.)
• na odcinku od ul. Jagiellończyka do ul. Borowskiego ruch kołowy będzie wyłączony całkowicie;
• odcinek zrealizowany w etapie 1 zostanie udostępniony dla ruchu i będzie tam dopuszczony ruch jednokierunkowy, od skrzyżowania z ul. Mickiewicza i Mościckiego w kierunku ul. Żwirowej i Roosevelta;
• zamknięte zostanie skrzyżowanie z ul. Matejki, a ul. Matejki wyłączona zostanie z ruchu na wysokości ul. Sienkiewicza;
• ulica Matejki będzie więc drogą ślepą, na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie. Objazd realizowany będzie dla ruchu kołowego przez ul. Wyczółkowskiego i Mościckiego, a dla autobusów MZK przez ulicę Fredry – Matejki – Marcinkowskiego – Konstytucji 3 Maja – Estkowskiego;
• częściowo zamknięte zostanie skrzyżowanie z ul. Borowskiego (regulacja ręczna ruchem);
• częściowo zawężone zostanie skrzyżowanie z ul. Jagiellończyka (regulacja ręczna ruchem), a z uwagi na brak możliwości skrętu w lewo z ul. Jagiellończyka, otwarty pozostanie jedynie pas do skrętu w prawo;
• otwarte pozostanie w pełnym zakresie skrzyżowanie z ul. Mickiewicza i Mościckiego (nie będzie jedynie możliwości skrętu z dróg podporządkowanych w ul. Kosynierów Gd., w kierunku ul. Matejki);
• na odcinku od ul. Jagiellończyka – Mickiewicza ruch jednokierunkowy lewą stroną jezdni z funkcjonującym przystankiem „Urząd Wojewódzki”;
• na odcinku od ronda Kosynierów Gd. – do ul. Borowskiego ruch jednokierunkowy z wyznaczonym objazdem dla samochodów osobowych do ul. Roosevelta przez ul. 30 Stycznia – Armii Polskiej – Borowskiego – Mieszka I za pomocą tablic F-9;
• objazd do centrum i ul. Estkowskiego od ul. Mościckiego wytyczony zostanie przez Mickiewicza – Mieszka I – Borowskiego – Armii Polskiej – Łokietka – do ronda Kosynierów Gd.
Zobacz też:
ETAP 3 (25.04.2024 r.)
• na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich do ul. Borowskiego ruch kołowy będzie wyłączony całkowicie, z uwagi na planowane układanie warstwy ścieralnej, na całej szerokości drogi;
• skrzyżowanie z ul. Borowskiego będzie dostępne w zakresie ograniczonym: możliwość skrętu w prawo z ul. Borowskiego i wjazdu w Borowskiego;
• odcinek zrealizowany w etapie 2 zostanie udostępniony dla ruchu i będzie tam dopuszczony ruch dwukierunkowy, od skrzyżowania z ul. Jagiellończyka do ul. Matejki;
• otwarte zostanie również skrzyżowanie z ul. Matejki i na ul. Matejki wrócą autobusy MZK;
• zamknięte zostaną skrzyżowania występujące na odcinku prac np. skrzyżowanie z ul. 30 Stycznia oraz z ul. Bohaterów Warszawy;
• na ul. Boh. Warszawy wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy z jednoczesnym zakazem zatrzymywania się po stronie prawej;
• w przypadku ul. 30 Stycznia wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy, bez ograniczeń w zakresie parkowania i funkcjonowania SPP, z racji tego, że droga będzie ślepa tylko przez 1 dzień;
• odcinek od Jagiellończyka do Roosevelta funkcjonować będzie zmian w stosunku do stanu z etapu 2; czyli na odcinku od ul. Jagiellończyka – Mickiewicza ruch jednokierunkowy;
• objazd do ul. Kosynierów Gd. od ul. Estkowskiego przez Łokietka - Wybickiego - Jagiełły - Dąbrowskiego – Borowskiego;
• objazd do centrum i ul. Estkowskiego z ul. Matejki realizowany będzie ulicami: Kosynierów Gd. – Borowskiego – Armii Polskiej – Łokietka – do ronda Kosynierów Gd.;
• objazd do ul. Matejki i Mościckiego od ul. Łokietka realizowany będzie przez Armii Polskiej – Borowskiego – Kosynierów Gd.;
ETAP 4 (27-28.04.2024 r.)
• zamknięte dla ruchu kołowego zostanie rondo Kosynierów Gd. z uwagi na planowane układanie warstwy ścieralnej na całym skrzyżowaniu;
• na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich do ul. Borowskiego ruch kołowy będzie dopuszczony w obu kierunkach;
• skrzyżowanie ul. Kosynierów Gdyńskich z wlotami bocznymi zostaną otwarte;
• nastąpi reorganizacja ruchu na skrzyżowaniu Łokietka – Wybickiego – Armii Polskiej (możliwość skrętu z Armii Polskiej w lewo i zamknięcie wjazdu w Łokietka w kierunku ronda Kosynierów Gdyńskich);
• odcinek zrealizowany w etapie 2 i 3 będzie udostępniony dla ruchu, ruch dwukierunkowy (bez oznakowania poziomego) odbywał się będzie na odcinku od ul. Jagiellończyka do 30 Stycznia;
• otwarte zostaną skrzyżowania występujące na odcinku 3 etapu prac np. skrzyżowanie z ul. 30 Stycznia oraz z ul. Bohaterów Warszawy; na ulicach tych przywrócona zostanie pierwotna organizacja, czyli wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy z jednoczesnym usunięciem zakazów zatrzymywania się;
• odcinek od Jagiellończyka do Roosevelta funkcjonować będzie zmian w stosunku do stanu z etapu 2 i 3; czyli na odcinku od ul. Jagiellończyka – Mickiewicza ruch jednokierunkowy lewą stroną jezdni z funkcjonującym przystankiem „Urząd Wojewódzki”;
• objazd do ulicy Kosynierów Gd. od ul. Estkowskiego możliwy będzie dla aut osobowych przez Moniuszki i Bohaterów Warszawy, główny objazd natomiast realizowany będzie przez Sikorskiego – Chrobrego – Jagiełły – Dąbrowskiego;
• objazd do centrum i ul. Estkowskiego z ul. Matejki realizowany będzie ulicę Kosynierów Gd. – Borowskiego – Armii Polskiej – Łokietka – do ronda Kosynierów Gd. oraz przez ul. 30 Stycznia;
• objazd do ul. Matejki i Mościckiego od ul. Łokietka realizowany będzie przez Armii Polskiej – Borowskiego – Kosynierów Gd. (jak w etapie 3).
• Szczegółowe trasy linii komunikacji miejskiej w komunikacie MZK
ETAP 5 (od 29.04.2024 r. do wprowadzenia stałej organizacji ruchu)
• Etap 5 jest to etap przejściowy przed wprowadzeniem stałej organizacji ruchu, podstawowe założenia tego etapu to pozostawienie ograniczenia prędkości do 30 km/h oraz ustawienie znaków ostrzegawczych np. o braku oznakowania poziomego;
• zaplanowano ustawienie w osi jezdni tablic U-21a dwustronnych;
• w etapie 5 otwarte dla ruchu kołowego zostanie rondo Kosynierów Gdyńskich oraz cała przebudowywana ulica Kosynierów Gd. oraz wszystkich skrzyżowania;
• na odcinku od ronda Kosynierów Gdyńskich do ul. Jagiellończyka ruch kołowy będzie dopuszczony w obu kierunkach (bez oznakowania poziomego);
• Linie komunikacji miejskiej kursujące ul. Matejki powrócą na trasy sprzed remontu. Objazdy będą dotyczyć linii nr 104, 105 i 111, szczegóły w komunikacie MZK.
Napisz komentarz
Komentarze