Informacje przekazane podczas spotkania bardzo ucieszyły społeczników i radnych, którzy działali w tym obszarze od lat.
Adam Kołwzan radny Rady Miejskiej w Drezdenku. - Mieszkańcom i miastu, jak powietrze , potrzebny jest 4 etap obwodnicy. To jest najważniejszy etap. Ten etap wyprowadzi cały ciężki transport z miasta. To jest to na co czekamy od wielu lat, to jest to o co się staraliśmy, co chcieliśmy uzyskać zbierając podpisy. Tak naprawdę to jest prezent dla nas na gwiazdkę. Gminna inicjatywa mieszkańców, w swoich szeregach zrzeszała ludzi z różnych opcji politycznych. Obwodnica nie ma barw partyjnych. Obwodnica jest dla mieszkańców – dodaje.
🔴 W listopadzie stopa bezrobocia w Gorzowie bez zmian
Jolanta Con nie kryje zadowolenia, zbierała podpisy pod petycją w tej sprawie.
To była inicjatywa mieszkańców, to oni wykazali się wielką, zbiorową aktywnością. W czasie pandemii w ciągu dwóch tygodni zebraliśmy ponad 5 tyś. podpisów. To było takim aktem odwagi ze strony wszystkich mieszkańców, a jednocześnie akt desperacji. Obwodnica jest nam potrzebna jak świeże powietrze. Dziękujemy przede wszystkim mieszkańcom zaangażowanym w ten proces – mówi.
🔴 PiS chce czipowania psów. Będzie obowiązkowe już w przyszłym roku
Na razie wybudowano tylko 2 z planowanych 4 odcinków. W 2015 roku otwarto pierwszy odcinek obwodnicy. 3 lata później – drugi. Trzeci odcinek obwodnicy połączy się z drogą wojewódzką 174 w okolicach Kosina. Czwarty w Kleśnie z drogą numer 160. Ma powstać także przejazd nad torami kolejowymi, wał przeciwpowodziowy i nowy most na Noteci. Koszt całkowity budowy III i IV etapu obwodnicy to 172,2 mln zł, co oznacza, że jest to największe zadanie na drogach w Lubuskiem.
W Drezdenku w 2015 roku ruch dobowy wynosił ok. 7 tys. pojazdów na dobę , a w latach 2020-2021 wzrósł do wartości 10 tys. pojazdów na dobę. To tak jakby nagle droga S3 nie obchodziła Zielonej Góry, czy Gorzowa tylko wprowadzała bezpośrednio ruch do tych miast.
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze