Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 23:40
Reklama

Czarny piątek, czyli na co należy uważać podczas zakupów

Przed nami wielkie, globalne zakupowe święto. W piątek (25 listopada) wypada Black Friday. Promocje sklepowe trwają już od dawna, ale właśnie w piątek będzie finał tego festiwalu.
Czarny piątek, czyli na co należy uważać podczas zakupów

Problem w tym, że nie zawsze promocja jest... realną promocją. 

Podnoszenie cen na kilka dni przed planowaną wyprzedażą to stwarzanie odpowiedniego tła do pozorowania kuszących obniżek. To nieuczciwy chwyt marketingowy, który ma przekonać konsumenta, że promocja jest bardziej atrakcyjna niż w rzeczywistości – podaje jeden z przykładów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

I przypomina, że wkrótce wejdą w życie przepisy  unijnej dyrektywy Omnibus. Zgodnie z jej zapisami sprzedawca (w sieci) będzie musiał podać cenę produktu lub usługi, która obowiązywała 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

🔴 CO, GDZIE, KIEDY? Jak spędzić weekend?

Zanim kupisz, sprawdź w innych sklepach!

A zatem na co uważać w najbliższy piątek? Przed dokonaniem zakupu trzeba sprawdzić ceny produktu w innych sklepach czy portalach. Bo...

Może się okazać, że wcale nie trafiło się na specjalną promocję, a interesujący nas artykuł występuje w podobnej cenie w wielu miejscach nie tylko czasowo – radzi UOKiK.

🔴 Konkurs fotograficzny, jarmark świąteczny to tylko część atrakcji, które czekają klientów NoVa Park

Uczula, że jeżeli podczas zakupów w sieci do klienta dotrze produkt z metką z ceną niższą lub wyższą niż ta, którą zapłaciliśmy, to zgodne z prawem klienta obowiązuje cena widniejąca na stronie.

­Jeśli sprzedawca działa dwukanałowo: prowadzi sklep stacjonarny i internetowy, to może kształtować ceny inaczej w każdym z nich. Oferty w tych sklepach nie muszą być identyczne i często nie są. Jeśli kupujesz w sieci, obowiązuje cena podana na stronie internetowej, jeśli w sklepie stacjonarnym, cena na metce lub etykiecie – podkreślają eksperci UOKiK.

Trzeba też pamiętać, że niższa cena produktu nie zwalnia przedsiębiorcy z obowiązku należytego zrealizowania dotychczas otrzymanych zamówień. Klient ma też nadal prawo do złożenia reklamacji.

Dziękujemy, że jesteście z nami!

Fizjoterapia zajmuje się poprawą sprawności ruchowej, siły organizmu i zmniejszaniem dolegliwości bólowych związanych z układem ruchu. Zapytaliśmy fizjoterapeutę jak przywrócić sprawność ruchową, jak do niej nie dopuścić i jak zadbać o siebie przed sezonem zimowym?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama