Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
niedziela, 22 września 2024 11:30
Reklama

Źle zaparkowane hulajnogi irytują mieszkańców. Czy jest szansa, że znikną z chodników?

Leżą gdzie popadnie, na trawnikach, chodnikach, przy klatkach schodowych i denerwują mieszkańców. Czy mieszkańcy będą mogli z nich korzystać zimą?
Źle zaparkowane hulajnogi irytują mieszkańców. Czy jest szansa, że znikną z chodników?

Źródło: gorzowskie.pl

Mowa o hulajnogach. Mieszkańcy coraz częściej jako formę transportu wybierają elektryczne hulajnogi. Jest to bardzo wygodny sposób przemieszczania się po Gorzowie. Niestety hulajnogi stwarzają duży problem dla mieszkańców, zwłaszcza kiedy są zostawiane, na środku chodnika czy też na trawnikach między jezdniami. Taki widok stał się codziennością. Jest nadzieja, na to, że widok porozrzucanych elektrycznych jednośladów będzie rzadszy.

🔴 Policjanci ustalają okoliczności zderzenia samochodu z szynobusem

Flota hulajnóg Bolt dostępna jest przez cały rok, także w Gorzowie Wielkopolskim. W okresie zimowym zmienia się jedynie liczba hulajnóg na ulicach, gdyż zapotrzebowanie na nie jest dużo mniejsze. Jeśli warunki pogodowe stają się trudne i w związku z tym jeżdżenie na hulajnodze mogłoby być niebezpieczne, blokujemy możliwość wypożyczenia sprzętu lub zbieramy pojazdy z ulic - wyjaśnił Bartosz Małecki, Manager Operacyjny odpowiadający za hulajnogi Bolt w Polsce.

Nic dziwnego, że gorzowianie są zirytowana, skoro gdzie się nie spojrzy, tam leży hulajnoga. Wiele osób uważa, że użytkownicy jednośladu nie dbają o nie i bezmyślnie rzucają, gdzie popadnie.

Natomiast, jeśli chodzi o parkowanie. Hulajnogi Bolt są regularnie sprawdzane przez zespół Bolt, a następnie rozstawiane w ustalonych wcześniej punktach. Każda mieszkanka i mieszkaniec, który zauważy nieprawidłowo zaparkowaną hulajnogę, może zgłosić nam ten fakt poprzez aplikację, a następnie zespół serwisowy odnajdzie i zbierze hulajnogę. W temacie prawidłowego parkowania i użytkowania hulajnóg elektrycznych, Bolt zawsze współpracuje ze służbami miejskimi – tłumaczy przedstawiciel firmy Bolt.

🔴 Sportowe podsumowanie weekendu

Czy firmy, które są właścicielami elektrycznych jednośladów, są w stanie wyegzekwować od swoich użytkowników kar finansowych w razie nieprawidłowego zaparkowania.

Regularnie edukujemy naszych użytkowników — w aplikacji Bolt znajduje się specjalna zakładka z zasadami bezpieczeństwa, a osoba parkująca hulajnogę, za każdym razem otrzymuje powiadomienie z instrukcją prawidłowego parkowania. Jeśli zdarzy się, że użytkownik zaparkuje np. poza wyznaczonym obszarem, musi liczyć się z naliczeniem opłaty karnej, o której informowany w aplikacji. Pod koniec kwietnia br. rozpoczęliśmy wdrażanie nowego rozwiązania do weryfikacji zdjęć zaparkowanej hulajnogi, które jest oparte na działaniu sztucznej inteligencji (AI). System analizuje zdjęcia zrobione przez użytkowników i poucza jak prawidłowo pozostawić pojazd po zakończeniu przejazdu. Rozwiązanie działa obecnie w większości miast w Polsce. Aktualnie prowadzimy również akcję edukacyjną “Hulaj z głową” mającą na cel uwrażliwienie, użytkowników hulajnóg elektrycznych na temat prawidłowego parkowania – powiedział Bartosz Małecki. 

Dziękujemy, że jesteście z nami!

W najnowszym odcinku Miejskiego Ekspressu między innymi o wielkiej miejskiej inwestycji w siedzibę Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, o tym co robią autobusy w nocy i otwarciu lodowiska na Słowiance. Zapraszamy do oglądania. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama