Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
środa, 16 kwietnia 2025 14:19
Reklama

Mocne w promocji idzie w odstawkę. Polacy zaczynają pić inaczej

Zmienia się nastawienie Polaków do mocnych trunków. Coraz częściej sięgają po droższy alkohol do drinków. To efekt... internetu i zdjęć kolorowych drinków w sieci.

– Nie ukrywam, że króluje piwo. Choć czasami lubię także sięgnąć po jakiej wino. Zazwyczaj słodkie, cytrusowe – mówi pan Łukasz.

I opowiada, że jak czasami pije alkohol, to sięga raczej po tańsze produkty. – Nie mam się za konesera. Wybieram znane marki ze średniej półki cenowej. Niespecjalnie potrafię docenić drogie, kraftowe wyroby – dodaje.

I może się wydawać, że takich osób jest w Polsce wiele. Ale też okazuje się, że Polacy zaczynają pić inaczej.

Alkohol bez alkoholu, czyli półki z produktami NoLo

Od kilku lat coraz więcej w sklepach jest produktów NoLO – napojów bezalkoholowych. I to nie tylko piwo, ale także wina i inne „trunki” mające po kilkanaście procent. 

– Wprawdzie wolumen sprzedaży piwa nie zmienił się w stosunku do roku wcześniejszego, ale warto zauważyć, że spadła konsumpcja piwa alkoholowego, a w to miejsce wzrosła konsumpcja bezalkoholowego i całościowo rynek wyszedł w okolicach zera – wyjaśniał niedawno szef Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Doszło do tego, że w marketach i dyskontach powstały osobne półki, stoiska z takimi napojami. Skąd ta moda? Z zachodu. I lubują się w niej zwłaszcza młodzi ludzie, którzy już nie utożsamiają dobrej zabawy z upijaniem się.

To nie oznacza jednak, że Polacy przestali pić alkohol. Ale sięgają po trochę inny.

Moda na drinki przyszła do nas z internetu

– Trendy na rynku alkoholi są silnie zglobalizowane, bo zmiany zachodzą bardzo szybko i równie szybko docierają do różnych zakątków świata. Najbardziej widoczna jest premiumizacja. Segment premium rośnie w siłę, konsumenci poszukują wyższej jakości i są gotowi za nią więcej zapłacić – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kamil Pieniak, dyrektorka kategorii premium alkoholi oraz piwa w Coca-Cola HBC Polska.

Tłumaczy, że kolorowe drinki to , która przyszła do Polski z internetu. Dzięki sieci jej użytkownicy widzą, co się pije na egzotycznych wyspach, w drogich hotelach, wymuskanych restauracjach i chcą tego spróbować.

Zamiast ilości poszukujemy jakości

Temu też rosnącą popularność w Polsce zawdzięczają droższe, zagraniczne alkohole. Polacy sami sobie przyrządzają koktajle lub kupują już gotowe mieszanki.

– Trendy konsumenckie ewoluują w konkretnym kierunku: konsumenci ograniczają ilość spożywanego alkoholu, ale poszukują jakości i nowych form konsumpcji. To już nie tylko trend w dużych miastach, ale także wyraźna zmiana sposobu konsumpcji w całym kraju – dodaje Pieniak.

Dziękujemy że jesteś z nami


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama