Jednym z popularnych sposobów naciągania mieszkańców jest rozsyłanie ulotek bez konkretnej informacji na temat firmy, która oferuje usługę. Zazwyczaj jedyną dostępną informacją jest numer telefonu, pod który można się kontaktować. Przedstawiciele takich firm często chodzą po mieszkaniach, twierdząc, że oferują usługi po bardzo korzystnych cenach. Niestety, w praktyce okazuje się, że rzeczywiste koszty są znacznie wyższe niż obiecane.
W ulotce czytamy, że jest to specjalna usługa prowadzona w formie zbiorowej. Lokatorzy ponoszą koszty wyłącznie za skrzydło drzwiowe po cenach hurtowych.
🔴 Młodsi też padają ofiarami oszustów. 29-latka przekazała blisko 50 tysięcy złotych
Taki tekst zazwyczaj przekonuje osoby starsze. To właśnie starsi ludzi najczęściej padają ofiarą naciągaczy. Podejrzane jest to, że na ulotce brakuje danych firmy, widnieje tylko numer, pod który można dzwonić. Poprzez rozmowę telefoniczną łatwiej manipulować ludźmi.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie apeluje o rozwagę i pokazuje inny przykład, gdzie łatwo można dać się oszukać.
Ulotka przekazuje nam zdawkowe informacje na temat usługi. Przed wyrażeniem woli zawarcia umowy warto zastanowić się nad poniższymi kwestiami:
- kto będzie dokonywał przedmiotowego badania słuchu oraz przeglądu aparatu słuchowego?
- czy na pewno dana usługa jest bezpłatna? Czy nie posiada jakiś ukrytych kosztów? Albo czy nie zostaniecie Państwo namówieni na jakiś "nowocześniejszy" aparat słuchowy, bo przecież przedsiębiorcy taka akcja musi się opłacać.
- utrudnienia w procesie reklamacyjnym. Jeśli siedziba przedsiębiorcy jest daleko, to dłużej może trwać proces zbadania i naprawy towaru.
- opinie w sieci. Przed podpisaniem umowy zawsze warto zapoznać się z opiniami innych konsumentów i ocenić ich wiarygodność.
Niełatwo ocenić rzetelność przedsiębiorcy przed zawarciem z nim umowy. Poniższe pytania powinny pomóc znaleźć uzasadnione odpowiedzi. Nie tylko w opisanym przypadku, ale w każdym innym. Szanowni Państwo, sami oceniajcie i wyciągajcie wnioski, pytajcie i sprawdzajcie szczegóły. Dla Waszego dobra – czytamy na profilu Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie.
Nie dajcie się oszukać!
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Gościem programu #autorozmowni był Tadeusz Jędrzejczak, były prezydent Gorzowa, członek zarządu województwa lubuskiego kandydat na posła.
Napisz komentarz
Komentarze