Prace na skrzyżowaniu realizowane będą etapowo tak, by minimalizować utrudnienia w ruchu kołowym oraz pieszym. Głównym założeniem organizacji ruchu jest utrzymanie ruchu dwukierunkowego na ul. Słowiańskiej poprzez zamykanie naprzemiennie jezdni południowej i północnej. Ważnym elementem, który został również uwzględniony jest zapewnienie bezpiecznego dojazdu do parkingu przy obiektach CSR „Słowianka” przez cały okres inwestycji.
🔴 Dawid Kwiatkowski zaśpiewa w Gorzowie
Pierwszy zakres realizacji dotyczyć będzie południowej części ronda wraz z podłączeniem ul. Fredry. Konieczne są istotne zmiany w organizacji ruchu, tj.:
- nastąpi zamknięcie odcinka jezdni południowej ul. Słowiańskiej na odcinku około 200 m, a ruch w tym miejscu przekierowany zostanie na jezdnię północną, czyli tą po stronie obiektów CSR Słowianka” (ruch dwukierunkowy, po jednym pasie w każdym kierunku);
- zamknięty zostanie całkowicie odcinek ul. Fredry, od ul. Słowiańskiej do ul. Długosza tzn. nie będzie możliwości wjazd w ul. Fredry od ul. Słowiańskiej oraz nie będzie możliwości wyjazdu z ul. Fredry w ul. Słowiańską;
- wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu;
- nieczynny dla pieszych będzie chodnik przebiegający wzdłuż ul. Słowiańskiej po stronie ul. Fredry oraz jedno z przejść dla pieszych przez ul. Słowiańskiej.
Dojazd do parkingów przy obiektach CSR Słowianka odbywać się będzie bez zmian poprzez dwa istniejące zjazdy z ul. Słowiańskiej. Realizacja ronda na bieżąco koordynowana z pracami związanymi z budową hali sportowej przy CSR Słowianka (wykonanie nowych zjazdów, przebudowa istniejących zjazdów oraz ciągu pieszo-rowerowego).
🔴 Krzysztof Czyrka w Stali Gorzów [WYWIAD]
Zamknięcie połączenia ul. Fredry z ul. Słowiańską wymagać będzie zorganizowania objazdów dla ruchu kołowego oraz autobusów MZK. Ruch pomiędzy ul. Fredry a ul. Słowiańską będzie odbywał się po wyznaczonej specjalnymi tablicami trasie objazdowej:
- od ul. Fredry objazd do ul. Słowiańskiej przez: ul. Matejki, ul. Kosynierów Gdyńskich.
- od ul. Słowiańskiej do ul. Matejki przez: ul. Kosynierów Gdyńskich Matejki.
Korekta tras linii 105 i 137:
- nr 105 w kierunku Cmentarza Brama II, która od skrzyżowania ulic Marcinkowskiego i Staszica pojedzie ulicami (obowiązujące przystanki): Stanisława Staszica, Aleksandra Fredry (Fredry (obok postoju TAXI)), Jan Matejki (Matejki), Kosynierów Gdyńskich (Mickiewicza) i od przystanku Błotna powróci na stałą trasę. Trasa w kierunku Os. Staszica od skrzyżowania ulic Żwirowa, Franklina Roosevelta, Słowiańska przebiegać będzie ulicami (obowiązujące przystanki): Kosynierów Gdyńskich (Mickiewicza), Jana Matejki (Sienkiewicza), Aleksandra Fredry (Fredry (przy Intermarche)), Stanisława Staszica (Staszica) do pętli Os. Staszica. Dla linii nr 105 zawieszone zostaną w obu kierunkach przystanki: Dunikowskiego (przy ul. Karola Marcinkowskiego) i Długosza (przy ul. Aleksandra Fredry) oraz przystanek Staszica (przy ul. Karola Marcinkowskiego) w kierunku pętli Os. Staszica.
- nr 137 w kierunku przystanku pętli TPV od skrzyżowania ulic: Żwirowa, Roosevelta, Słowiańska pojedzie ulicami (obowiązujące przystanki): Kosynierów Gdyńskich (Mickiewicza), Jana Matejki (Sienkiewicza), Aleksandra Fredry (Fredry (przy Intermarche)) i od skrzyżowania z ulicą Stanisława Staszica powróci na stałą trasę. W kierunku pętli Ustronie od skrzyżowania ulic Fredry i Staszica pojedzie ulicami (obowiązujące przystanki): Aleksandra Fredry (Fredry (obok postoju TAXI)), Jana Matejki (Matejki), Kosynierów Gdyńskich (Mickiewicza) i od skrzyżowania z ulicą Franklina Roosevelta powróci na stałą trasę. Dla linii nr 137 zawieszony zostaje w obu kierunkach przystanek Długosza (przy ul. Aleksandra Fredry).
🔴 Znana cukiernia nie zniknie z mapy Gorzowa?
Ponadto od 11 kwietnia 2023 r. uruchomione zostaną przystanki Błotna (na żądanie) przy ulicy Żwirowa w kierunku śródmieścia oraz tylko dla linii nr 128 przystanek Rondo Górczyńskie przy ulicy Górczyńska w kierunku ronda Niepodległości.
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Gościem programu #autorozmowni był prezes Stali Gorzów – Waldemar Sadowski.
Napisz komentarz
Komentarze