Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 19:26
Reklama

Szybciej nad morze. Koniec stania w kolejce na prom

Najdłuższy podwodny przejazd w Polsce, usprawni przeprawę nad morze. Pracę nad tunelem są na ukończeniu.
Szybciej nad morze. Koniec stania w kolejce na prom

Źródło: tunel-swinoujscie.pl

Jedynym połączeniem pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu jest przeprawa promem. Wiąże się to z długimi kolejkami, zwłaszcza w sezonie letnim. Dzięki budowie stałego połączenia skończą się wielogodzinne postoje, które działały odstraszająco nie tylko na turystów, ale również na samych mieszkańców. Tunel w Świnoujściu będzie najdłuższym podwodnym przejazdem podziemnym w Polsce. Ma usprawnić połączenie komunikacyjne pomiędzy wyspami Uznam i Wolin.

🔴 Przybywa pustych lokali w centrum miasta

Pracę przy budowie tunelu dobiegają końca. Ma on być gotowy pod koniec maja, jednak dokładna data nie została jeszcze podana. Zostało już niewiele do tego, abyśmy mogli korzystać z tunelu pod Świną – mówił Janusz Żmurkiewicz Prezydent Świnoujścia.

Trwają głównie pracę wykończeniowe. Na wyspie Uznam w komorze startowej przebiegają prace wykończeniowe w pomieszczeniach ewakuacyjnych i technicznych. Na rampie i w samym tunelu drążonym powstaje instalacja hydrantowa. W części rampowej montowane są panele aluminiowe, tworzące elewację. Na placu budowy rozpoczął się demontaż hali prefabrykacji. Na wyspie Wolin kontynuowane są prace wykończeniowe oraz instalacyjne. Na drogach wykonywane są prace porządkowe, a całość konstrukcji jest czyszczona. Jeszcze w marcu zostanie wykonana pierwsza warstwa asfaltu lanego. Potem zostanie położona warstwa ścieralna po której będą poruszać się samochody.

🔴 Trwa budowa Vendo Parku

Inwestorem budowy tunelu jest Gmina Miasto Świnoujście, a Inwestorem Zastępczym w jej imieniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie. Nadzór inżynierski w funkcji konsultanta pełni SWECO. Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR S.A. (lider konsorcjum), PORR Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S oraz Energopol - Szczecin S.A.

Łączna długość tunelu i dróg dojazdowych to 3,2 km, a najgłębsze miejsce pod dnem cieśniny Świny wynosi ok. 38 m p.p.m.
Całkowity koszt inwestycji to ponad 900 milionów złotych, z czego ok. 775,7 milionów złotych to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Dziękujemy, że jesteś z nami!

Gościem programu #autorozmowni był Tomasz Jocz – fotograf, podróżnik, dziennikarz, vloger i poszukiwacz przygód.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama