Reszta pojazdów ma być dostarczona do Gorzowa do końca października. Miasto zapłaciło za nie 30,724 mln zł. Już wiadomo, że cztery sztuki będą obsługiwały linię 124, trzy „elektryki” będą jeździły na linii 125, a jeden na linii 126. Elektryczne Solarisy mają wyjechać na ulice miasta prawdopodobnie w listopadzie. Autobusy elektryczne zastąpią część taboru pojazdów napędzanych olejem napędowym. W ramach tej inwestycji została wybudowana infrastruktura stacji wolnego ładowania na terenie zajezdni MZK oraz stacji pantografowych szybkiego ładowania na terenie trzech pętli autobusowych przy ulicach Marcinkowskiego, Dekerta i Śląskiej. Do tej pory autobusy elektryczne przyjeżdżały do Gorzowa wyłącznie na testy.
🔴Stalowcy wyróżnieni na Gali PGE Ekstraligi!
Musimy posiadać 10 procent autobusów elektrycznych, w związku z tym je zakupiliśmy. One będą jeździć na najbardziej obciążonych liniach autobusowych. Myślę, że jest to dobry krok, choć w dzisiejszych czasach obawiamy się o wysokie ceny energii elektrycznej. Myślę, że są to problemy przejściowe i mam nadzieję, że sytuacja energetyczna się ustabilizuje. Oczywiście puścimy autobusy w trasę. Teraz jeszcze będą trwały odbiory stacji ładowania, to jeszcze chwilę potrwa – powiedział Jacek Wójcicki prezydent miasta w rozmowie z Radiem Gorzów.
Dziękujemy, że jesteście z nami!
Gorzowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego 1 października zmieniło organizację ruchu w obrębie osiedla mieszkaniowego u zbiegu ulic Dekerta, Sowińskiego, Czartoryskiego i Prądzyńskiego. Powodem zmian jest remont i rewitalizacja dróg dojazdowych i miejsc parkingowych wokół bloków należących do GTBS-u.
Napisz komentarz
Komentarze