Przeanalizowałam plan funkcjonalno-użytkowy na Kamienną i uważam, że jeśli powstanie w tym kształcie, to tramwaj łączący Górczyn przez Piaski już nigdy nie powstanie - napisała 6 października na swoim profilu społecznościowym radna Marta Bejnar-Bejnarowicz. Z analiz radnej wynikało, że w Programie Funkcjonalno-Użytkowym pas międzyjezdniowy ma mieć 4 metry, co definitywnie uniemożliwi wprowadzenie linii tramwajowej z ul. Górczyńskiej w przyszłości.
🔴 Więcej przeczytasz: Czy powstanie linia tramwajowa łącząca Górczyn i Piaski?
Prezydent miasta uspokaja mieszkańców i zapewnia, że miejsce na tramwaj się znajdzie.
Chcemy zostawić miejsce, bo tak naprawdę nie wiemy, jaka to będzie przyszłość tramwajowa, czy może to już będą elektryczne, autonomiczne pojazdy, które już nie będą wymagały torowisk. Torowiska są fajne, bo jakby mają swój niezależny ślad od drogi, ale jednak są bardzo kosztowne i taką przestrzeń na pewno zostawimy, ale jaka to będzie przyszłość, czy to będą autonomiczne pojazdy, czy tramwaje, to zobaczymy - powiedział Jacek Wójcicki prezydent miasta w rozmowie z Radiem Gorzów.
🔴Kibice są za tym, aby Piotr Świst był trenerem młodzieży w Gorzowie
Budowa Północnej obwodnicy ma zostać podzielona na trzy etapy. Pierwszy połączy dwa osiedla – Górczyn i Piaski. Droga będzie prowadziła od ronda Barlineckiego do ronda na wysokości ulicy Kazimierza Wielkiego. Drugi etap obejmie odcinek od Kazimierza Wielkiego do Żwirowej, a trzeci etap od Żwirowej do Myśliborskiej. Na przełomie listopada i grudnia magistrat chce ogłosić przetarg na zaprojektowanie i zbudowanie pierwszego odcinka ul. Kamiennej.
Dziękujemy, że jesteście z nami!
Najpierw pandemia, teraz wzrost ten produktów, usług i mediów. Branża gastronomiczna walczy z kryzysem gospodarczym. Sprawdzaliśmy jak sobie radzą restauratorzy i jak sytuację gospodarczą oceniają władze miasta.
Napisz komentarz
Komentarze