Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 21 października 2024 03:53

Strona internetowa bez tajemnic, czyli co ją może spowolnić?

Jednym z częściej popełnianych błędów dotyczących stron internetowych jest sprawienie, że znacznie opóźnia się jej ładowanie. Jak można w prosty sposób wywnioskować nie będzie to korzystne dla dobrych relacji w networkingu, ani dla pozycjonowania strony www. Powolna strona internetowa oznacza dla jej właściciela spore straty. Jakie konsekwencje dotkną nas, kiedy strona będzie ładować się wolno i jakie elementy na to wpływają?
  • 27.06.2024 15:47
Strona internetowa bez tajemnic, czyli co ją może spowolnić?

Wolna strona www- spowalnia Twój biznes

Szczególnie kiedy własną stronę www utworzyliśmy z powodu własnego biznesu, czyli jest to firmowa strona internetowa, czy też sklep internetowy, wówczas w szczególności powinno zależeć nam na tym, aby funkcjonowała dobrze, cieszyła się dużą popularnością wśród użytkowników, a także osiągała wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarki.

W momencie kiedy, dana użyteczna witryna internetowa, nie otworzy się podczas jej wywoływania w ciągu 2 do 5 sekund, wówczas możemy mówić o spowolnionej stronie. Jakie niesie to konsekwencje:

  • negatywny wpływ na pozycjonowanie i cały proces SEO marketingu
  • problemy w nawiązywaniu pozytywnych relacji w networkingu
  • niskie zaufanie do naszej marki wśród klientów
  • utrata potencjalnych klientów
  • nie najlepszy wizerunek naszej firmy

Negatywne konsekwencje wynikające ze spowolnienia stron internetowych są odczuwalne i naprawdę poważne, szczególnie kiedy zależy nam na pozytywnym rozwoju firmy, strony www czy sklepu internetowego.

Jakie elementy mogą spowolnić Twoją responsywną stronę internetową?

Grafika bez odpowiedniej optymalizacji

Źle zoptymalizowane grafiki są najczęściej wymienianym elementem, wśród tych które w znaczny sposób przyczyniają się do spowalniania firmowych stron www, czy też tanich sklepów internetowych. Wdrożenie grafiki, w formie zdjęć, czy kolaży, piktogramów, gif-ów itp. na niemal każdej stronie internetowej to niezwykle znacząca, użytkownicy je cenią przyjemniej przegląda się strony na których jest grafika, a w przypadku sklepu internetowego, trudno jest sobie wyobrazić, żeby mogło być inaczej. Dodanie plików graficznych  to nie wszystko, nieodpowiednie ich zoptymalizowanie, np. pod względem rozmiaru może nieść za sobą poważne konsekwencje dla całej witryny. Brak odpowiedniej optymalizacji zdjęć umieszczonych na stronie internetowej ma wpływ na czas jej ładowania, znaczne go wydłużając.

Współdzielenie hostingu

Tworząc stronę internetową, należy wybrać odpowiedni hosting, decydując się albo na  :

  • hosting współdzielony, czyli taki w którym strona www będzie dzielić miejsce na serwerze z innymi witrynami, to zdecydowanie tańsze rozwiązanie, które jednak z czasem może okazać się niewystarczające,      w szczególności  w momencie kiedy strona www zaczyna się rozwijać i odnotowuje dużo większy ruch, a współczynnik konwersji wzrasta, w takim momencie współdzielony hosting z pewnością negatywnie wpłynie na szybkość ładowania witryny internetowej, znacząco ją spowalniając

albo:    

  • serwer dedykowany,  to profesjonalny rodzaj hostingu. Wybierając serwer dedykowany, zyskujemy jakość i bezpieczeństwo. Oczywiście należy liczyć się z tym, że zazwyczaj jest bardzo kosztowny, jednak warto   dodać, że jest równie dobrze zoptymalizowany, dzięki temu nie musimy się przejmować problemami z wydłużonym czasem otwierania strony internetowej.

Wtyczki do mediów społecznościowych

Wtyczki do popularnych mediów społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram, powinny być umieszczone na stronie z dużą rozwagą, ponieważ im jest ich więcej tym większy wpływ ma to na szybkość ładowania strony internetowej. Należy dobrze przemyśleć, które odnośniki są niezbędne, ponieważ są one dodawane za pośrednictwem kodu JavaScript, przez co mogą wpływać na opóźnienie w ładowaniu się strony www. Przy umieszczaniu widgetów trzeba dokładnie zastanowić się nad tym, czy czynnie udzielamy się w mediach społecznościowych, do których przekierowujemy naszych użytkowników. Nie warto przekierowywać użytkowników, do miejsca które nic nie wnosi, ale negatywnie wpływa na szybkość ładowania strony internetowej.

Materiał zewnętrzny