Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 26 listopada 2024 21:30
Reklama

Ostatnie przygotowania do rozpoczęcia przebudowy ulicy Spichrzowej

Konsorcjum firm TORMEL i WUPRINŻ, przebuduje ostatni, półkilometrowy odcinek ulicy Spichrzowej.
Ostatnie przygotowania do rozpoczęcia przebudowy ulicy Spichrzowej

Źródło: Gorzowskie Inwestycja Miejskie

Pierwsze prace ruszą na wschodniej stronie skrzyżowania ulic: Chrobrego i Spichrzowej – to najtrudniejszy etap ze względu na technologie, możliwe prace archeologiczne oraz liczne sieci. Jak zapowiedział wykonawca - już 23 maja ekipa budowlana rusza z frezowaniem.

- Przebudowa ostatniego etapu ul. Spichrzowej spowoduje, że powstanie dodatkowy, alternatywny objazd dla centrum Gorzowa. Prace rozpoczną się od głównego skrzyżowania - serca miasta - którego przebudowa jest najtrudniejszym etapem całości inwestycji. Zlokalizowane są tu liczne sieci podziemne, liczymy się też z tym, że na etapie robót napotkamy na ślady historii naszego miasta, które ukryte są pod ziemią – mówi Agnieszka Surmacz, prezes spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie.

Zobacz też: 

Kierując się doświadczeniem związanym z przebudową zachodniej części ulicy Spichrzowej archeolog Stanisław Sinkowski przyznaje, że prace w strefie średniowiecznego miasta, które było kiedyś zamieszkiwane, mogą ujawnić wiele artefaktów.

Mogą to być pozostałości murów miejskich lub bramy mostowej – tłumaczy S. Sinkowski.

Zgodnie z umową, na realizację prac, wykonawca ma 14 miesięcy. W ramach zadania wykonana zostanie nowa nawierzchnia, chodniki, odwodnienie i oświetlenie. Zaplanowano również wykonanie około 20 miejsc parkingowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych), ścieżkę rowerową od Mostu Staromiejskiego wzdłuż ul. Chrobrego, parking dla rowerów oraz samoobsługową stację naprawy rowerów. Swoje inwestycje równolegle prowadzić będą PSG, PGE, w zakresie Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji zostanie przebudowana sieć wodociągowa wraz z przyłączami do budynków.  

W ramach przebudowy skrzyżowania ulic: Spichrzowej, Nadbrzeżnej, Chrobrego i Mostowej, zaplanowano m.in. wydzielenie wysp kanalizujących ruch uliczny w zmienionej postaci oraz wprowadzenie przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów pod wiaduktem kolejowym. Pozwoli to na bezpośrednie połączenie istniejących bulwarów położonych wzdłuż Warty. Dodatkowo przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna, a istniejące przejście dla pieszych, zlokalizowane na północnym wlocie ul. Chrobrego, zostanie przesunięte, co pozwoli na wygospodarowanie miejsca na przejazd rowerowy. Pojawi się też lewoskręt, przeznaczony dla pojazdów skręcających z ulicy Chrobrego (wlot północny) w ulicę Spichrzową (wlot wschodni).

Zobacz też: 

 Zaplanowane prace budowlane poprawią bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz zwiększą przepustowość skrzyżowania ulic: Spichrzowej, Nadbrzeżnej, Chrobrego i Mostowej. Powstanie alternatywna ulica dla drogi wojewódzkiej 132, która połączy dwie główne arterie miejskie, tj. ul. Chrobrego oraz drogę krajową 22. W zakresie przebudowy ul. Spichrzowej, stała organizacja ruchu zakłada nowe rozwiązanie dot. ul. Mostowej (wjazd od strony skrzyżowania z ul. Chrobrego). Zaplanowano przekształcenie jej w ciąg, który będzie dostępny dla pieszych i rowerzystów. Decyzja o nowym rozwiązaniu w organizacji ruchu ul. Mostowej, została poprzedzona analizą ruchu, na tej ulicy oraz ul. Obotryckiej (odcinek od Mostowej do Pionierów). Ma ona na celu ułatwienie prowadzenia działalności gastronomicznej, dostaw i parkowania. W ramach planowanej przebudowy ul. Spichrzowej przewidziano wykonanie miejsc dedykowanych dla dostaw, wzdłuż ul. Chrobrego (w rejonie Titanica). Jednocześnie zapewniony zostanie dojazd do ul. Obotryckiej dla wybranej grupy pojazdów (m.in. dostawcy i osoby niepełnosprawne).  

W poniedziałek 20 maja br. wykonawca rozpocznie prace związane z przebudową ul. Spichrzowej. Na potrzeby wdrożenia tymczasowej organizacji ruchu, w pierwszej kolejności, powstanie tymczasowa nawierzchnia w pasie rozdziału ul. Chrobrego na wysokości ul. Wodnej. Następnie wykonawca przystąpi do właściwych robót na ul. Spichrzowej. – 23 maja planujemy ruszyć z frezowaniem i w tym dniu faktycznie ruszą roboty budowlane. Planowane jest zamknięcie wschodniej części skrzyżowania ul. Chrobrego, Spichrzowej i Mostu Staromiejskiego.  Ruch na kierunku głównym (ul. Chrobrego – Most Staromiejski) będzie odbywał się jedną jezdnią, po jednym pasie ruchu, w każdym kierunku – zapowiada Grzegorz Bartoszewski, dyrektor kontraktu. Kierowcy, jadący z Zamościa, będą mogli przejechać tylko na wprost w ul. Bolesława Chrobrego. Sygnalizacja świetlna zostanie wyłączona i nie będzie możliwości skrętu z Mostu Staromiejskiego w lewo w ul. Spichrzową. Pozostanie możliwość wjazdu z ul. Nadbrzeżnej na Most Staromiejski oraz z ul. Spichrzowej (od strony ul. Hejmanowskiej) do ul. Lutyckiej. Nie będzie możliwości wjazdu z ul. Spichrzowej w ul. Mostową. Ulica Obotrycka, na wjeździe od ul. Pionierów w kierunku Katedry, będzie drogą dwukierunkową bez przejazdu oraz z ograniczeniem ruchu. Zapewnione zostaną tam miejsca dla dostaw (na czas za i wyładunku) oraz osób niepełnosprawnych, dojazd do parafii, banku (na jego zaplecze) oraz na Plac Stary Rynek dla posiadaczy odpowiedniego zezwolenia (organizatorzy imprez i uroczystości). Planuje się, że powyższa organizacja ruchu będzie już organizacją docelową.

 Przedsiębiorcy dowożący zaopatrzenie do swoich lokali będą mogli korzystać z wcześniej wspomnianej możliwości wjazdu na ul. Obotrycką, z istniejących kopert dla dostaw oraz na ul. Spichrzowej (w uzgodnieniu z wykonawcą robót, jeśli będzie taka możliwość i nie utrudni to prac).

 Dojazd do ul. Spichrzowej (do jej wschodniej części) będzie możliwy:

- z Mostu Staromiejskiego oraz z ul. Sikorskiego przez ulice: Chrobrego, Jagiełły, Dzieci Wrzesińskich i Herberta;

- z ul. Spichrzowej (z jej zachodniej części) przez ul. Nadbrzeżną, Most Staromiejski, „zawrotka” na Rondzie Św. Jerzego, Most Staromiejski, ul. Chrobrego, ul. Jagiełły,
ul. Dzieci Wrzesińskich i ul. Herberta.

 Dojazd do zachodniej części ul. Spichrzowej będzie możliwy:

- z Mostu Staromiejskiego poprzez ulicami: Chrobrego i Sikorskiego i Młyńską
(lub ul. Garbary);

- ze wschodniej części ul. Spichrzowej (lub ul. Teatralnej) przez ul. Hejmanowskiej, Warszawską, „zawrotka” na wysokości ul. Szkolnej, ul. Jagiełły, ul. Chrobrego,
ul. Wodną (lub ul. Sikorskiego i Młyńską).

Dla kierowców jadących z Zamościa, w kierunku centrum, rekomendujemy przejazd trasą alternatywną przez ul. Grobla – Zielona – Trasę Nadwarciańską – rondo Santockie – ul. Warszawską.

 Inwestycja będzie kosztowała ponad 12,7 mln złotych. Dofinansowanie pochodzi z dwóch źródeł: Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg - ponad 6,5 mln zł oraz z Rządowy Fundusz Polski Ład - 5 mln zł.

Dziękujemy, że jesteś z nami!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama